Nu är det jag, sen blir det du.

Du kanske inte märker det men nu är det jag som är nere, behöver någon. Men du märker inte. Nu kanske det är jag som gråter över hur du beter dig nu, nu när jag behöver dig. men då finns inte du. nästa gång är det din tur. då du kommer behöver mig, när ingen annan finns där för dig. Kommer jag finnas där då? kommer jag stå kvar? eller går jag vidare? för jag ej vill känna mig sviken?

Det får vi se när den tiden kommer.

 

Mina tankar är överallt, vad har hänt? så mycket har hänt sen det var september förra året. det har gått fort, man har träffat nya vänner och visa har glidigt ifrån. vad hände? allt var så roligt, alla var tillsammas. Nu är alla splittrade, jag tror det beror på att visa gör misstag men visa vill inte förlåta, visa kanske är jobbiga ena sekunden, sen vill dom ej va med den personen. Jag tror det är för folk har svårt att förlåta och glömma. Folk blir sura på små saker, men det dom ej fattar är att vad det än är så kommer den göra likadant tillbaka. Du ger, du får. Du ger inte, du får inte. Wtf är det som har hänt. Snart flyttar jag, byter skola, försvinner från det här. För jag orkar inte med det här. Man blir sviken sen blir allt bra, känns som man ej kommer behöva bli ledsen igen eller sviken, men jo visst efter bara en vecka. Fuck this.

Jag orkar inte bjuda folk längre ifall dom frågar ifall dom kan få något, för att vara snäll gör jag det för jag ej vill känna mig dryg. Ska jag bli en bitch istället och vara dryg? hur kul blir det då? är det så ni vill att jag ska vara? Liksom lek ej med mina känslor va inte snälla ena sekunden och värdens bitchar i andra, väx upp istället och prata om saken och säg vad felet är.

Nästa gång blir det inte jag nästa gång blir det någon av er. hur kommer det kännas då? när ingen finns där? Well fuck you all. Nästa gång finns jag inte där, nästa gång spelar jag som er. Så man bäddar får man ligga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback